همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

  • ۰
  • ۰

آژانس‌های مسافرتی زیرمجموعه‌های نسبتاٌ کوچکی از صنعت بزرگ و درآمدزای گردشگری و توریسم هستند. فصل تابستان، بازار داغ رقابت در میان آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری است. در تابستان‌های داغ رقابت، باید راهی برای متمایز شدن یافت. راه متمایز شدن در یک کلمه خلاصه می‌شود! تبلیغات.

در ادامه انواع تبلیغات برای یک آژانس‌ گردشگری و هواپیمایی را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

بازاریابی و تبلیغات وبسایت

اولین قدم طراحی سایت حرفه ای است که ما باتوجه به اینکه آژانس تبلیغاتی شما، حتما یک سایت دارد، دو توصیه فوق‌العاده برایتان دارد:

1- تبلیغات گوگل

در تبلیغات گوگل شما به گوگل هزینه می‌پردازید و گوگل هم در ازای این هزینه (بر اساس تعداد کلیک) سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی‌ای که مشخص کرده‌اید، مدت زمانی به کاربران نمایش می‌دهد. مثلا تصور کنید شما برای یک تور آنتالیا برنامه‌ریزی کرده‌اید، گوگل در ازای هزینه شما صفحه تور آنتالیا را برای مدت مشخصی به کاربران نمایش می‌دهد. تبلیغات گوگل نمونه بارز تبلیغات هدفمند و به شدت موثر است، چراکه شما هزینه تبلیغتان را فقط برای کاربرانی خرج می‌کنید که به دنبال تور دبی هستند. اما تبلیغات گوگل نیاز به تیم متخصص دارد. شرکن نوین یکی از شرکت‌های ارائه دهندۀ تبلیغات گوگل است.

2- سئو و بهینه‌سازی وبسایت

سئو فرآیند بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو است. پیچیده است؟ بالاتر توضیح دادم که شما می‌توانید در ازای کلیدواژه مشخصی به گوگل تبلیغ بدهید تا سایت شما را در صدر نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد. حالا هم همانکارو می‌کنید، اما نه با پرداخت هزینه به گوگل. بلکه به صورت طبیعی و ارگانیک سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنید. به این فرآیند سئو می‌گویند. البته تصور نکنید که سئو یک فرآیند یک شبه است. بلکه فرآیندی بسیار زمان بر است. (چیزی بین 6 ماه تا یکسال، اگر مداوم کار کنید) اما در عوض اگر جایگاه خوبی در گوگل بدست بیاورید امکان اینکه آنرا از دست بدهید، بسیار کم ا

ایمیل مارکتینگ

هنگامی که یک کسب‌و‌کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد بفرستد، از بازاریابی ایمیلی استفاده کرده است. اما در تعریف دقیق‎تر، ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.

در ایمیل مارکتینگ باید در نظر داشته باشید که ارسال اسپم و استفاده از لیست‌های ایمیل‌ آماده، سبب می‌شود که به آژانس هواپیمایی شما ضربه وارد شود.

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت در حال پیشرفت بوده و با به‌روزرسانی‌های مکرر، در طی سال‌های فعالیت‌اش توانسته 500 میلیون کاربر فعال از سراسر جهان به‌دست بیاورد. بر طبق آمار 15 میلیون ایرانی در این برنامه حساب کاربری دارند.

3 نوع اصلی تبلیغات اینستاگرام بازدیدی و ساعتی هستند.

  • افزایش فالوورهای اینستاگرام: این روش عموماً به خودی خود کاربردی ندارد. افزایش تعداد فالوور به معنای افزایش فروش شما نیست.
  • تبلیغات ساعتی: در تبلیغات ساعتی، عکس یا ویدیوی شما بر اساس تعداد ساعات مشخصی بر روی صفحات مناسب کسب‌وکار شما قرار خواهد گرفت.
  • تبلیغات بازدیدی: در تبلیغات بازدیدی بر اساس تعداد بازدید (view) از پست‌های تبلیغاتی‌تان، تبلیغات خود را انجام می‌دهید.چگونه در تبلیغات پیامکی خود موفق باشید؟

با رعایت چند نکته‌ی ساده میزان موفقیت خود را در تبلیغات پیامکی بالا ببرید.

مشتریان همیشگی خود را جدی بگیرید

"حفظ مشتری دیروز راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر از جذب مشتری فرداست!"

طبق تحقیقاتی که چند آژانس بازاریابی متفاوت انجام داده‌اند، ماهانه حدودا 40% درصد از درآمد هر کسب‌وکار توسط مشتریان دائم و همیشگی تامین می‌شود. حتماً می‌دانید که حفظ و نگه‌داری مشتریان ثابت بسیار بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از جذب یک مشتری جدید است.

بر طبق آمار سایت visitBritain.com که مخصوص رزرو هتل و سفر است، مشتریانی که یکبار از یک خدمات تفریحی استفاده کرده‌اند بسیار مشتاقند که برای بار دوم از همان خدمات استفاده کنند و وقتی برای بار دوم از همان خدمات استفاده می‌کنند، هم بیشتر خرج می‌کنند و هم مدت زمان بیشتری از آن استفاده می‌کنند.

نگه داشتن یک توازن سالم از مشتریان دائم بر خلاف مشتریان جدید به کسب‌وکارها کمک می ‌کند که تنومند، پایدار و سودمند باقی بمانند. بازاریابی پیامکی بهترین روش برای حفظ مشتریان ثابت شماست. به‌وسیله یک سامانه پیامکی شما همیشه می‌توانید با مشتریان دائم خود درگیر باشید، به‌راحتی می‌توانید ذائقه‌ی مشتریان همیشگی خود را دریابید و متناسب با سلیقه‌ی آنها برایشان پیامک ارسال کنید. به رزروهای قبلی آنها مراجعه کنید و بر اساس آن برای آنها پیامک بفرستید. در ادامه این مسئله را بریتان روشن‌تر می‌کنیم.

چرخه‌ی تبلیغات پیامکی را هرچه سریع‌تر به راه بیاندازید

بازاریابی پیامکی فقط زمانی برای صنعت گردشگری خوب کار می کند که با چرخه‌‌ی آن آشنایی داشته باشید. یکی از کلیدهای اصلی برای موفقیت در بازاریابی پیامکی، آغاز به موقع این چرخه است. هرچه مشتریان شما زودتر به خبرنامه‌ی پیامکی شما بپیوندند، تبلیغات شما سریع‌تر به جریان می‌افتد. حتی اگر هنوز برنامه‌ریزی خاص و پیشنهادی ویژه ندارید سرویس سامانه پیامکی خود را راه‌اندازی کنید.

تبلیغات پیامکی

البته که شما می‌توانید از ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای بازایابی کار خود استفاده کنید. اما آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که تمام ایمیل‌های خود را چک کند؟ یا کسی که تمام پست‌های تلگرام یا اینستاگرام خود را بخواند؟

برخلاف این آمار، تحقیقات نشان داده‌اند که 98% پیامک‌ها توسط مخاطبان باز و خوانده می‌شوند. اما علت این مسئله چیست؟ چرا شبکه‌های اجتماعی با این حجم از تنوع محتوا (ویدیو، عکس، کلیپ صوتی و ...) کمتر از پیامک‌ها دیده می‌شوند؟

خب، جواب دقیقاً همانی است که به آن فکر می کنید: چون هیچکس فرصت ندارد تمام محتواهای شبکه‌های اجتماعی را بخواند.

برای مثال تلگرام با این حجم از گروه، کانال و اطلاعاتی که دارد مسلماً کسی فرصت نمی‌کند تمام پیام‌های آن را بخواند و حجم انبوهی از آنها را اصلاً باز نمی‌کند یا نخوانده رها می‌کند. اما پیامک‌ها به دلیل حجم و تعداد کم و حساب‌شده حتی اگر همان موقع خوانده نشوند، بعداً توسط کاربر خوانده می‌شوند. همچنین شما می‌توانید از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سامانه ملی پیامک توامان استفاده کنید.

 

یک گروه VIP بسازید

لیستی از مشتریان VIP خود ایجاد کنید و بر اساس علایق و سلایقشان برایشان پیشنهادات و تخفیفات ویژه خود را بفرستید. شما به راحتی با مراجعه به رزروهای قبلی مشتریان خود می‌توانید علایق آنها را دریابید. مثلاً می‌توانید بفهمید سفرهای زیارتی بیشتر مورد علاقه‌‌ی آنهاست، به سفر در طبیعت تمایل دارند، یا شاید مثل خود من به گردش در مکان‌های تاریخی مشتاق باشند.

این شخصی سازی یک تغییر اساسی در آژانس هواپیمایی شما ایجاد می‌کند و به راحتی شما را از سایر آژانس‌ها متمایز می‌کند.

ارسال خود را در زمان مناسب انجام دهید

انتخاب کردن زمان مناسب برای ارسال کلید موفقیت شماست. مثلاً شنبه‌ها بهترین وقت برای نوید دادن یک آخر هفته‌ی بسیار به یادماندنی برای مشتریان شماست. مشترکین شما وقتی به آخر هفته‌ی هیجان‌انگیز شما فکر می‌کنند، انگیزه‌ی آنها برای کار کردن نیز افزایش می‌یابد.  چه کسی می‌تواند با وسوسه‌ی یک آخر هفته‌ی لذت‌بخش مقابله کند؟

چهارشنبه‌ها نیز زمان مناسبی است. در این زمان، هم مشتریان پتانسیل‌های زیادی دارند که از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه شما استقبال کنند. آنها تمام هفته را کار کرده‌اند و خسته‌اند. در ساعت‌های کسل کننده کاری، فکر کردن به یک آخر هفته‌ی خوب حسابی حالشان را جا می‌آورد.

در تمام مراحل از اس‌ام‌اس استفاده کنید

مطمئن باشید که در تمام مراحل از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. قبل از اینکه رزرو کنند، وقتی رزرو می‌کنند و مسلماً پس از پرداخت پول. در پایان نیز می‌توانید به یک روش شخصی، درباره‌ی فرایند خود از آنها نظرسنجی کنید. این راه‌حل بسیار خوبی برای برقراری ارتباط و وفاداری است. برای بدست آوردن بهترین نتیجه، ارتباطات خود را در سطحی کاملاً شخصی نگه دارید.

موارد استفاده از بازاریابی پیامکی برای آژانس‌های هواپیمایی

اطلاع دادن از تاخیر در پرواز و میزان آن

"آیا پرواز تاخیر دارد؟"، " آیا هواپیما دچار نقص فنی شده است و پرواز چندین ساعت به تاخیر می‌افتد؟"، " آیا آب‌وهوا برای پرواز نامساعد است؟"

تمام این اطلاعات را می‌توانید به راحتی از طریق سامانه ملی پیامک در اختیار مشترکین خود قرار دهید. این کار برای آژانس‌های هواپیمایی چند مزیت اساسی دارد:

  • شما به عنوان یک آژانس هواپیمایی منظم و بابرنامه در ذهن مشتریان خود ثبت می‌شوید.
  • با این کار شما به مشتریان خود نشان می‌دهید که زمان تک‌تک آنها برای شما ارزش دارد و به آن بها می‌دهید.

 

آخرین سفرها و تورهای مسافرتی

از مشتریان خود بخواهید در صورتی که می‌خواهند از جدیدترین تورها و برنامه‌های تفریحی شما باخبر شوند، با ارسال یک کلمه کلیدی به سامانه پیامکی شما از جدیدترین برنامه‌های شما باخبر شوند. مشترکین سامانه پیامکی شما باید اولین کسانی باشند که از جدیدترین اخبار و برنامه‌های سفرهای شما باخبر شوند.

 

بلیط‌های موبایلی

می‌توانید برای مشتریان خود یک سرویس رزرو موبایلی راه بیاندازید و در تمام مراحل از جمله: تایید بلیط، پرداخت موفق و ... از سامانه پیامکی خود استفاده کنید. فقط نکات زیر را در راه‌اندازی سامانه خود مدنظر داشته باشید:

  1. مراحل خرید بلیط از سامانه شما راحت باشد و تمامی کاربران در همه‌ی سنین بتوانند از آن استفاده کنند.
  2. میزان امنیت سرویس شما باید کاملاً بالا باشد.

تخفیف‌ها و کوپن‌های پیامکی

زمان‌هایی هست که عده‌ای از مشتریان شما به دلایل مختلفی از سفر کردن استقبال چندانی نمی‌کنند. مثلاً ماه مهر که مدارس آغاز شده‌اند، ماه رمضان و ... اما تمام آدم‌های کره‌ی زمین که در ماه مهر به مدرسه نمی‌روند. این مواقع، زمان مناسبی برای تخفیف‌های ویژه برای سایر مشتریان شماست. با یک تخفیف فوق‌العاده زمان‌های مرده در آژانس خود را به بهترین نحو احیا کنید.

طرح مشتریان VIP

در دسته‌بندی سامانه پیامکی خود بخشی را به مشتریان VIP خود اختصاص دهید. پیامک‌های این دسته را با ادبیاتی متفاوت از مشتریان عمومی خود ارسال کنید و در سطحی شخصی‌تر برای آنها پیامک ارسال کنید. تمامی تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ی خود را هم برای این دسته ارسال کنید. شما با اینکار به مشتریان خود حسی از ویژه بودن می‌دهید. آنها هم از این حس استقبال می‌کنند و احساس تعلق خاطر آنها به آژانس شما باعث می‌شود که بارها و بارها از خدمات شما استفاده کنند.

بررسی یک نمونه

به تجربۀ شرکت هواپیمایی ساوت-وست (Southwest) در آمریکا توجه کنید.

این شرکت که با مشکل تاخیر در دریافت پیغام‌های صوتی مهم مسافران مواجه بود، نیاز داشت به طریقی، اطلاعات لحظه‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. آنها یک سرویس پیامکی را برای اطلاع تاخیرها، کنسلی‌ها، موجود بودن بلیط و دیگر اطلاعات مربوط به پرواز بکار گرفتند.

نتایج واضح و آنی بود: مشتریان بسیاری شروع به استفاده از خدمات پیامکی این شرکت کردند و تمام پیغام‌های ضروری از این طریق به دست آنها می‌رسید. در نهایت به کمک پیامک، تعداد مشتریان این هواپیمایی حتی از قبل هم بیشتر شد و این خدمات به صورت بخش ثابتی از کار آنها در آمد.

هواپیمایی ساوت-وست متوجه شده بود که وقتی مشتریان می‌خواهند بلیط خود را رزرو کنند یا یک اکانت اینترنتی بسازند، به عنوان اولین راه ارتباطی خود یک شماره تلفن را ثبت می‌کنند و آنها نیز دقیقاً به همین خواستۀ مشتریان احترام گذاشتند. این بهترین ابزار ممکن ساوث-وست بود، زیرا امروزه همه دارای گوشی موبایل هستند و در نتیجه پیامک‌های شرکت در لحظه به دست آنها می‌رسید.

حرف آخر

به طور کلی صنعت گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی به صورت خاص بیشترین قابلیت برای استفاده از بازاریابی پیامکی را دارند. به شرط آنکه درست و به جا از آن استفاده کنید. مطمئن باشید که مشتریان شما عاشق سرویس‌های پیامکی شما می‌شوند و خاطره خوب آژانس شما همیشه در ذهنشان می‌ماند. منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ گیومه

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • kimecdmail1 kimec

نظرات (۱)

  • روغن خراطین
  • سلام روز بخیر

    واقعا برام مفید بود فقط چندتا سوال برام پیش اومد که نیازه دوباره ببینم شاید اوکی شدم وگرنه میپرسم !

    من تو گوگل روغن خراطین سرچ کردم و اومدم اینجا

    با اجازتون اینجارم فرستادم برای دوستم

    ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی