همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

همه چی دان و مخلوط

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی الکترونیک به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همانند رایانه شخصی، تلفن هوشمند، کنسول بازی و … منتشر شده و از طریق آن به جذب مخاطب پرداخته می‌شود.

خدمات دیجیتال مارکتینگ
خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

تا چند سال پیش خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران فقط محدود به طراحی سایت می‌شد، اما با توسعه روزافزون اینترنت پرسرعت، موبایل‌های هوشمند و اینترنت همراه حوزه‌‌های متنوع‌تری در دیجیتال مارکتینگ مورد توجه واقع شدند و آژانس‌های بازاریابی نیز خدمات متنوع‌تری را به خدمات دیجیتال خود افزودند. در ادامه این مطلب به خدمات رایج دیجیتال مارکتینگ در ایران که طی یکی دو تا سه سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اشاره خواهیم کرد.

در یک کمپین دیجیتال مارکتینگ علاوه بر امکان استفاده از تمامی ابزارهای تبلیغات آفلاین می‌توان به شکل دقیقی به میزان موفقیت کمپین دیجیتال در فروش یا تعامل با مخاطبین دست یافت. خلاقیت در ایده‌پردازی، نحوه اجرا و مدیریت رسانه‌های متنوع از مهمترین عوامل موفقیت یک کمپین دیجیتال است.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با شناسایی نیاز برند/شرکت تلاش می‌کند تا یک کمپین بازاریابی دیجیتال کارآمد را به اهداف از پیش مشخص شده تدوین و اجرا کند. طراحی و ایده‌پردازی کمپین دیجیتال و استفاده از خدمات دیحیتال مارکتینگ با استناد به شاخص کلیدی عملکرد KPI و با استفاده از ابزار تبلیغات دیجیتال و تبلیغات آفلاین از اصلی‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ یک آژانس تبلیغاتی است.

بازاریابی و تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال از جمله خدمات دیجیتال مارکتینگ است که علاوه بر دانش نیازمند تجربه عملی است. یک تیم مارکتینگ متشکل از افرادی است که هر یک در زمینه تخصصی خود کاملا به روز بوده و با استراتژی‌های مشخص، به پیشبرد فعالیت‌های شما کمک می‌کنند.

چه شما فضای دیجیتال را برای تبلیغات برند خود انتخاب کرده باشید و چه مایل به تبلیغات ATL و BTL باشید، یک شرکت مارکتینگ با استفاده از دانش روز، آنالیز اطلاعات، جمع آوری داده‌های بازار و به کارگیری ترندهای روز دنیا همراه و پشتیبان شماست.
فراموش نکنید، آژانس دیجیتال مارکتینگ قرار است به شما در موفقیت کمپین تبلیغات دیجیتال کمک کند.

طراحی سایت Web Design

سایت یک شرکت اصلی‌ترین عنصر هویتی آن شرکت در فضای دیجیتال است و از این رو می‌توان گفت طراحی سایت ابتدایی‌ترین خدمتی است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ آن را ارائه می‌دهند.

تبلیغات بنری Display Advertising

تا چند سال پیش اولین گزینه تمام شرکت برای تبلیغات در فضای آنلاین تبلیغات، استفاده از تبلیغات بنری بود و البته الان هم این تبلیغات طرفداران بسیاری دارد. تبلیغات بنری یا به صورت پرداخت اجاره ثابت برای یک مدت مشخص انجام می‌شد و یا به صورت CPC اما در حال حاضر تبلیغات بنری در نرم‌افزارهای موبایل نیز انجام می‌شود و به علت گرایش زیاد مردم به استفاده از موبایل مورد استقبال شرکت‌ها واقع شده است.

تبلیغات همسان Native Ads

تبلیغات همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که با محتوای اصلی سایت نمایش‌دهنده آگهی تفاوت ندارد و نوعی پیوستگی موضوعی نیز با محتوای اصلی دارد، از این رو مخاطبین این نوع تبلیغات را آزاردهنده تلقی نمی‌کنند. تقریباً دو سال است که تبلیغات همسان به خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران افزوده شده است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی Social Media Marketing

با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های ایرانی نیز به فعالیت در این شبکه‌ها روی آوردند. با توجه به محدودیت‌هایی که برای شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۲۵ میلیون کاربر ایرانی پرطرفدارترین شبکه اجتماعی برای فعالیت‌های بازاریابی است. تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی یکی از رایج‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران است. شرکت‌ها معمولاً تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را برون‌سپاری و از خدمات آژانس‌های بازاریابی استفاده می‌کنند. شبکه اجتماعی لینکدین نیز در میان بعضی کسب‌وکارها خصوصاً کسب‌وکارهای B2B طرفدارانی دارد.

تبلیغات در برنامه‌های موبایل Mobile Ads

با توجه به اینکه اکثریت نسل جوان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بازار تبلیغات در برنامه‌های موبایل بسیار پررونق است. تبلیغات موبایل شامل تبلیغات بنری و ویدئویی و همچنین پیام‌هایی به صورت پوش نوتیفیکیشن می‌شوند.

بهینه سازی موتور جستجو SEO

با فعالیت حضور شرکت‌های بیشتر در فضای مجازی و افزایش تعداد سایت‌ها، رقابت میان آن‌ها برای نمایش در صفحه نتایج جستجو نیز بالا گرفته است. خدمات سئو یا بهینه سازی موتور جستجو از خدمات بسیار داغ حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران هستند. شرکت‌ها به کمک این خدمات محتوا و طراحی سایت خود را برای نمایش در نتایج موتور جستجو بهینه‌سازی می‌کنند تا در جایگاه بالاتری نمایش داده شوند و در نتیجه ترافیک بیشتری جذب کنند.

تبلیغات در گوگل Google Ads

تا سه سال پیش تمام لینک‌های تبلیغاتی گوگل در ایران به دلیل محدودیتی که از سوی گوگل ایجاد شده بود در ایران غیرقابل‌دسترسی بودند. اما با فراهم شدن امکان تبلیغات در گوگل، استفاده از آن رشد بسیاری داشت. این نوع از تبلیغات که باعث نمایش لینک سایت شرکت در جایگاه‌های بالای گوگل می‌شود از نظر زمانی نسبت به سئو بسیار مناسب است، اما هزینه‌های آن باعث شده تا خیلی از شرکت‌ها تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند. در این نوع تبلیغات، تبلیغات شرکت با جستجوی کلمات کلیدی که توسط خود شرکت مشخص شده در موتور جستجو نمایش داده می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار سرویس تبلیغاتی گوگل مقاله “سیستم مزایده گوگل ادوردز چگونه کار می‌کند؟” را مطالعه کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی Social Media Advertising

شرکت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند برای بهتر دیده شدن محتوای خود از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. با توجه به عدم امکان استفاده از هدفگذاری جغرافیایی تبلیغات اینستاگرام در ایران، تبلیغات در اینستاگرام به این صورت انجام می‌شود که صفحات پرطرفدار در پست یا استوری خود پیج شرکت را تبلیغ می‌کنند. بخش دیگر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مربوط به تبلیغات در تلگرام می‌شود. تبلیغات در تلگرام نیز توسط کانال‌های پرطرفدار انجام می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing

به علت اینکه تأثیرگذاری افراد در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از خود برندها است، خیلی از شرکت‌ها برای رساندن پیام بازاریابی خود به گوش مخاطبین از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند. تنها شبکه اجتماعی به معنای واقعی که دسترسی به آن در ایران محدود نیست، اینستاگرام و از این رو شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران بیشتر تمرکز خود را روی اینفلوئنسرها در اینستاگرام گذاشته‌اند. البته کمپین‌های اینفلوئنسر در تعداد کمتر در توئیتر نیز اجرا می‌شوند.

بازاریابی محتوا Content Marketing

این دسته از خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران شامل تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی (شامل عکس، ویدئو و متن) و همچنین تولید محتوای بلاگ و یا انواع کتاب‌های الکترونیکی و مواردی از این دست برای شرکت‌ها می‌شود. امروزه شرکت‌ها به علت حضور در شبکه‌های اجتماعی و برای گسترش ارتباطات خود با کاربران بیش از پیش به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ اهمیت می‌دهند.

ویدئو مارکتینگ Video Marketing

ویدئو مارکتینگ به بخشی از اقدامات بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که با تولید و نشر محتوای ویدئویی پیام بازاریابی را به مخاطبین منتقل می‌کند. امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی ویدئو محور اهمیت این بخش نسبت به گذشته دوچندان شده است.

رپورتاژ آگهی Reportage

یکی راه‌های ارتقاء سئوی سایت استفاده از بک‌لینک‌هاست. بک‌لینک، لینکی است که از یک سایت دیگر به سایت شما متصل می‌شود. یکی از راه‌های ایجاد بک‌لینک استفاده از رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی معمولاً در سایت های خبری معتبر و درباره خدمات، محصولات و یا رویدادها منتشر می‌شود. این روش از مؤثرترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران برای ایجاد بک‌لینک است.

ایمیل مارکتینگ Email Marketing

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای حفظ ارتباط با مشتریان و اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف به آن‌هاست. استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب‌وکارهای B2B و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی برای اطلاع‌رسانی جشنواره‌های فروش بسیار رواج دارد.

  • ۹۸/۰۹/۲۱
  • kimecdmail1 kimec

دیجیتال مارکتینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی