مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
امروزه با توجه به فراگیر شدن اینترنت پرسرعت و اینترنت همراه، استفاده از شبکه های اجتماعی به بخش جداییناپذیر زندگی اکثر مردم تبدیل شده است. با توجه به این امر، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و خدمات تولید محتوا به یک ضرورت برای برندها تبدیل شده است.

تبلیغات و بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان دیده شدن توسط طیف گستردهای از مخاطبان
- امکان هدفگذاری دقیقتر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آنها
- تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان
- همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
- سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاههای موبایل استفاده میکنند
تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران
تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران از اهمیت ویژهای برخوردار است، چرا که کاربران ایرانی، روزانه وقت زیادی صرف حضور شبکه های اجتماعی میکنند. طبق اعلام معاون وزیر ارتباطات، سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است. (منبع: خبرگزاری مهر)
خیلی از شبکه های اجتماعی خدمات مخصوص تبلیغات را ارائه میدهند. برای مثال فیسبوک و اینستاگرام امکان تبلیغات با هدفگذاریهای مختلف مخاطبین را فراهم کردهاند. اما مسئلهای که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران وجود دارد این است که با توجه به محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به خدمات تبلیغات و هدفگذاری آن از سوی این شبکه های اجتماعی، این خدمات برای کاربران ایرانی عملاً بلااستفاده شدهاند. اما برندهای ایرانی برای استفاده از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مدلهای دیگر تبلیغات بهره میبرند. برندهای ایرانی عموماً برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی سراغ دو شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران میروند؛ تلگرام و اینستاگرام.
تبلیغات در تلگرام
تلگرام هیچ امکان ویژهای برای تبلیغات ندارد و تبلیغات در تلگرام محدود به انتشار پست تبلیغاتی در کانالها و یا باتهای پربازدید میشود. تبلیغات در تلگرام خیلی زود به بخش مهمی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شد. ما نیز خیلی زود با شبکهها و کانالهای پرمخاطب در تلگرام ارتباط برقرار کرده و در مقاطع مختلف به تبلیغات و وایرال کردن ویدیوها و کمپینهای مختلف پرداختیم.
تبلیغات در اینستاگرام
همانطور که گفته شد تبلیغات در اینستاگرام به دلیل محدودیتهای خدمات تبلیغات برای کاربران ایرانی، در ایران به شیوهای متفاوت انجام میشود. برندهای ایرانی برای تبلیغات خود در اینستاگارم از دو شیوه استفاده میکنند؛ یک روش مثل تبلیغات در تلگرام است که پستهای تبلیغاتی در صفحات پرطرفدار اینستاگرام منتشر میشوند، روش دیگر اما تبلیغات به کمک اینفلوئنسرهاست.
لازم به ذکر است که بعضی از برندهای ایرانی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از شبکه اجتماعی توئیتر نیز بهره میبرند و برای معرفی محصول یا خدمات خود با اینفلوئنسرهای توئیتر همکاری میکنند که البته حجم این نوع تبلیغات بسیار کمتر از میزان استفاده از تبلیغات در اینستاگرام است.
تبلیغات در اینستاگرام
تمام آنچه برای بازاریابی و تبلیغات جدی در اینستاگرام نیاز خواهید داشت
تبلیغ در پیجهای بزرگ
صفحات اینستاگرام مورد نظر خود را انتخاب و در قالب یک بسته و با یک تخفیف خوب در همۀ آنها تبلیغ کنید.
ربات اینستاگرام
به کمک ربات اینستاگرام، با یک هزینه مناسب میتوانید هر ماه هزاران فالوور واقعی، ایرانی و فعال جذب کنید.
تبلیغات بازدیدی / ویدئویی
برای تیزر تبلیغاتی خود، یک کمپین گسترده اینستاگرامی راهاندازی کنید و به ازای هر بازدید، یک هزینه کوچک بپردازید.
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
به کمک تبلیغات رسمی اینستاگرام، شما میتوانید با دقت هر چه تمامتر مخاطبان مورد نظر خود را هدف بگیرید.
تبلیغ از طریقافراد تاثیرگذار
اگر قصد دارید در مدتی کوتاه بیشترین بازدهی را از تبلیغات در شبکههای اجتماعی به دست آورید، مطمئنترین روش، تبلیغات در صفحات افراد مشهور و تاثیرگذار است. تاثیر گذاری این افراد و تعداد بازدید بالای این صفحات می تواند دیده شدن برند تجاری شما را تضمین کند.
رامبد جوان
بازیگر / کارگردان / مجری
محمد امین کریم پور
کمدین
عرفان علیرضایی
کمدین
میلاد خواه
کمدین